tisdag 23 mars 2010

Inför handledningen den 25/3

Något som vi har funderat över när det gäller den lektion som vi ska ha i skolan, samt samlingen i förskolan, är vad vi ska lägga fokus på, både i beskrivningar och i de experiment vi ska göra om luft och vind? Hur mycket ska vi gå in på hur vindar uppstår i förskolan? Detta kan vara ganska svårt att förklara på ett enkelt sätt och vi är rädda för att det bara blir rörigt för barnen. Vi har själva fördjupat oss i många olika delar när det gäller luft/vind, men eftersom vi bara har ett tillfälle att undervisa om detta vill vi få med det som är viktigast att lära sig om detta fenomen. En annan fråga som vi har diskuterat är själva utförandet av lektionen och samlingen, till exempel hur mycket tid som ska läggas på beskrivningar respektive de olika experimenten? Vi undrar också om det är något som vi behöver tydliggöra mer här på bloggen och om vi har lyckats få med alla delar: energi, materia, liv och teknik? Är det något som vi behöver skriva mer om? Slutligen undrar vi hur redovisningen inför våra kurskamrater ska gå till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar